Zgłoś się

Zgłoś się

Wypełnij ankietę i zacznij działać!




50%







zasady zdrowego żywienia

Zacznij już dziś, zmieniać się na lepsze

Ważną zasadą przy stosowaniu diet, jak również w codziennym normalnym żywieniu jest regularne spożywanie posiłków w określonych odstępach czasu. Wielu z Państwa uznaje za niemożliwe przygotowywanie jedzenia 5 razy dziennie co 3,4 godziny, ale należy pamiętać, że nawet szklanka kalorycznego napoju (np.: mleka, soku, kefiru) jest posiłkiem.

Regularne spożywanie zbilansowanych posiłków jest kluczowe dla zdrowego żywienia i zapewnia dobre samopoczucie, brak wahań wagi, chroni przed chorobami metabolicznymi, cywilizacyjnymi i zapewnia długie życie.

Poza posiłkami należy pić wyłącznie napoje pozbawione kalorii, lub z ich minimalną ilością (woda, niesłodzone herbata, kawa).

Nowa-Piramida-Zdrowego-Zywienia
Piramida zdrowego żywienia
  • Dbaj o różnorodność spożywanych produktów.

  • Nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.

  • Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii (kalorii).

  • Spożywaj codziennie, co najmniej dwie duże szklanki mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem.

  • Mięso spożywaj z umiarem.

  • Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców.

  • Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych.

  • Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy.

  • Ograniczaj spożycie soli.

  • Nie pij alkoholu.